«∆εν έχει φώτα µε νέον, δεν διαφηµίζει εντυπωσιακές προσφορές, αλλά αποπνέει µια αίσθηση µπακάλικου εποχής.
Και το σηµαντικότερο, τα προϊόντα του δεν έχουν συσκευασία», γράφει η Figaro για το εν λόγω σούπερ µάρκετ.
Άνοιξε στις 20 Σεπτεµβρίου στη συνοικία του Κρόιτσµπεργκ και εκεί µπορούν να αγοράσουν «χύµα» και µε το κιλό οποιοδήποτε προϊόν, χωρίς το ζύγι να µετράει τη συσκευασία.
Τα τυποποιημένα τρόφιμα μπορεί να φαίνονται ελκυστικά, και να είναι σίγουρα μια εύκολη επιλογή, αλλά απλά αυτό δεν είναι πλέον βιώσιμο για το περιβάλλον αφού στη πλειοψηφία τους τουλάχιστον, οι συσκευασίες δεν είναι οικολογικές. Τα απόβλητα που παράγονται μετά τα ψώνια είναι γιγαντιαία και η ανακύκλωση περιορισμένη.
«Θέλουμε τα ψώνια μας να ξαναγίνουν όμορφα & οικολογικά» αυτό πιστεύουν και κάνουν πράξη οι συν-ιδρυτές Sara Wolf και Milena Glimbovski του Original Unvertpackt, του πρώτου super market χωρίς συσκευασίες. Η έννοια του «μηδενικού απόβλητου» αναπτύχθηκε από τους πρωτοπόρους Sara Wolf και Milena Glimbovski. Συνειδητοποίησαν ότι οι πελάτες χρειάζονται μια βιώσιμη εναλλακτική λύση, η οποία θα μπορούσε να εξαλείψει τα απόβλητα συσκευασίας & παράλληλα να δώσει ελευθερία στους αγοραστες να επιλέγουν ακριβώς την ποσότητα που επιθυμούν .
Οι ξηροί καρποί, τα όσπρια αποθηκεύονται, σε δοχεία – κάδους και διατίθονται στους πελάτες μέσα από στόμια, στην ποσότητα που επιθυμούν. Μία παρόμοια διαδικασία ακολουθείται για υγρά, όπως σαμπουάν, αφρόλουτρα κτλ. Για τις αγορές τους στο Original Unverpackt οι πελάτες θα πρέπει να φέρνουν τα απαραίτητα σκεύη, βάζα και μπουκάλια από το σπίτι για να μεταφέρουν τις αγορές τους. Οι συσκευασίες αρχικά ζυγίζονται και το βάρος τους αφαιρείται από το συνολικό βάρος, τη στιγμή της χρέωσης.
Αξίζει να σηµειωθεί πως τα τρία τέταρτα των απορριµµάτων που βρίσκονται στον ωκεανό αποτελούνται από πλαστικές σακούλες και συσκευασίας, οι οποίες χρειάζονται περίπου 400 χρόνια για να διασπαστούν.
Το project, το οποίο γνώρισε τεράστια αποδοχή από τους Γερμανούς καταναλωτές, χρηματοδοτήθηκε από ιδιώτες αλλά κυρίως μέσω crowd-funding. Ο στόχος για την έναρξη της επιχείρησης ήταν 61.000 δολάρια αλλά μέσα σε 3 εβδομάδες συγκέντρωσαν πάνω από 124.000 δολάρια Οι δύο κοπέλες συνεργάστηκαν στενά με τις αρχές υγείας και χρειάστηκαν πάνω από ένα χρόνο για να υλοποιήσουν την ιδέα τους.
Υπάρχουν προϊόντα που δεν διατίθενται στο συγκεκριμένο super market (όπως το κρέας), γεγονός που αποτελεί μειονέκτημα όμως η ιδέα έχει κερδίσει παγκόσμια αναγνώριση.