Πώς να μην αγχώνεσαι στην εξεταστική

exams

Πως αντιμετωπίζουμε το άγχος της εξεταστικής;

Καθώς πλησιάζει η εξεταστική για πολλούς το ιδανικότερο σενάριο θα ήταν να σου ανακοινώσει ο Πρύτανης αυτοπροσώπως ότι πέρασες τα 7 μαθήματα που σκόπευες να δώσεις, συν τα 325 που χρωστούσες και σου κάνουν δώρο και την υποτροφία που κυνηγούσες για να το μεταπτυχιακό στο πανεπιστήμιο της Καραϊβικής (?). Επειδή όμως δεν ευκαιρεί να στο πει.. θα πρέπει να το πάρεις απόφαση ότι θα εξεταστείς… Η περίοδος της εξεταστικής είναι για πολλούς από εμάς πάρα πολύ αγχωτική. Το άγχος σε λογικά πλαίσια μπορεί να είναι καλό με την έννοια ότι δημιουργεί μία κινητήρια δύναμη για να μεγιστοποιήσεις την προσπάθειά σου. Το υπερβολικό άγχος, όμως, μπορεί να έχει πολύ κακή επίδραση στην υγεία μας και να μη μας αφήνει να αποδώσουμε στο μέγιστο των δυνατοτήτων μας. Για να το αντιμετωπίσουμε θα πρέπει καταρχάς να το αναγνωρίσουμε.

Συμπτώματα του άγχους:

  • Δυσκολία να κοιμηθείς ή να ξυπνήσεις.

  • Νιώθεις μία συνεχή κούραση.

  • Ξεχνάς.

  • Αδικαιολόγητοι πόνοι και πιάσιμο.

  • Μειωμένη όρεξη… ή το αντίθετο!

  • Έχεις απώλεια ενδιαφέροντος για διάφορες δραστηριότητες.

  • Είσαι νευρικός και ευερέθιστος.

  • Νιώθεις να έχεις ταχυκαρδίες.

  • Ημικρανίες και Πονοκέφαλοι.

  • Θολή όραση.

  • Ζαλάδα.

Αν έχεις τρία ή παραπάνω από τα ανωτέρω συμπτώματα τότε φίλε/η μου έχεις υπερβολικό άγχος και κάτι πρέπει να κάνεις γι’ αυτό!

Πώς να το αντιμετωπίσεις:

  • Μάθε να συνειδητοποιείς πότε έχεις αγχωθεί υπερβολικά. Όταν συμβεί αυτό είναι απαραίτητο να κάνεις ένα διάλειμμα ή να μιλήσεις με κάποιον που καταλαβαίνει τι πίεση περνάς και θα σε βοηθήσει να επανέλθεις!

  • Απόφυγε το να συγκρίνεις τις αποδόσεις σου και το διάβασμά σου με των συμφοιτητών σου. Συζητήσεις του τύπου “Έχω διαβάσει τη συνάρτηση ετεροσκεδαστικότητας με εφικτούς γενικευμένους εκτιμητές ελαχίστων τετραγώνων 42 φορές” δεν έχουν να σου προσφέρουν κάτι. Ο καθένας έχει διαφορετική μέθοδο στο διάβασμα και την επανάληψή του. Απλώς φρόντισε να ακολουθήσεις τη μέθοδο που δουλεύει καλύτερα για σένα.

  • Κάνε ένα χρονοδιάγραμμα και προσπάθησε να το ακολουθήσεις όσο πιο πιστά γίνεται. Βάλε κάτω ώρες και μέρες για τα μαθήματα που θα δώσεις, συνυπολόγισε σε ποια μαθήματα χρειάζεται να δώσεις πιο πολύ χρόνο για το διάβασμά σου και ξεκίνα εγκαίρως!

  • Φρόντισε να τρως καλά! Πολλά φρούτα και λαχανικά, δυνατό πρωινό και μην αρκείσαι σε καφέδες και snacks χαμηλής θρεπτικής αξίας..

  • Να κοιμάσαι καλά! Προσπάθησε να χαλαρώνεις πριν κοιμηθείς και να ξεχνιέσαι λίγο. Μην καταπατάς τις απαραίτητες 8 ώρες που χρειάζεται ο οργανισμός σου για να ξαναγεμίσει τις μπαταρίες του.

  • Βάλε στο πρόγραμμά σου τη γυμναστική! Τίποτα δεν έχει περισσότερη antistress δράση από τη γυμναστική. Συν το ότι θα ανεβάσει την όρεξή σου και τα επίπεδα της ενέργειάς σου και θα είσαι έτοιμος/η να επανέλθεις δριμύτερος/η!

  • Μην καταφεύγεις σε καταχρήσεις και υπερβολές.. τα τσιγάρα και το αλκοόλ δε βοηθούν για πολύ ;)..

  • Σωστή αναπνοή! Το άγχος και ο πανικός ενισχύονται από την υπεροξυγόνωση. Για να το ελέγξεις, μόλις αντιληφθείς ότι έχει αυξηθεί ο ρυθμός της αναπνοής σου, άσε ό,τι κάνεις και ανάπνεε αργά και από τη μύτη (5 δεύτερα εισπνοή-5 δεύτερα εκπνοή) μέχρι να επανέλθεις.

  • Μετά από κάθε μάθημα, προχώρα στο επόμενο! Μην αναλώνεσαι στο πόσο καλά τα πήγες και γιατί εσύ έβαλες το β ενώ κάποιος άλλος το α. Κάτι τέτοιο απλώς θα σε αγχώσει παραπάνω ενώ απλώς πρέπει να συγκεντρωθείς στα μαθήματα που ακολουθούν.

  • Πάνω απ’ όλα να θυμάσαι…όλο αυτό δεν κρατάει πολύ! Όσο και αν δεν το βλέπεις έτσι όσο είσαι μέσα σε αυτό. Εξεταστική είναι και αυτή και θα περάσει και θα επιστρέψεις στη φυσιολογική σου ζωή δυναμικά!

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!

Βάλτε στη ζωή σας οργανικά προϊόντα διατροφής, καλλυντικά υψηλής θρεπτικότητας & βιταμίνες!

Multi-ethnic προϊόντα ανακαλύψτε νέες γεύσεις & συνταγές στις καλύτερες τιμές!

Μοναδικά ταξίδια και οργανωμένες εκδρομές σε όλο τον κόσμο! Ζήστε μια αξέχαστη εμπειρία!

Με προσφορές για φοιτητές που δεν υπάρχουν!
7€ Ανδρικό 
10€ Γυναικείο (κούρεμα + χτένισμα)