Οι 8 τροφές που μας “νυστάζουν” μόλις τις φάμε

Sleep

Μήπως νιώθετε υπνηλία μετά από ένα πιάτο μακαρόνια ή κλείνουν τα μάτια σας μετά από ένα μπολ γεμάτο κεράσια και αμύγδαλα; Και όμως, η διατροφή παίζει κύριο ρόλο στον προγραμματισμό του ύπνου! Μετά την κατανάλωση τροφών με ζάχαρη, λιπαρά και υδατάνθρακες, το πάγκρεας παράγει ινσουλίνη, ουσία που αυξάνει την παραγωγή τρυπτοφάνης στον εγκέφαλο. Η τελευταία με τη σειρά της μετατρέπεται στο νευροδιαβιβαστή σεροτονίνη και οδηγεί το μυαλό κατευθείαν προς… το λήθαργο! Παρακάτω θα βρείτε οκτώ τροφές που «νυστάζουν» το πνεύμα σας και καταπολεμούν την αϋπνία, ακόμα και εάν αυτή προκαλείται από το άγχος…

8 τροφές που μας νυστάζουν

Κεράσια: Πρόσφατη έρευνα στο “European Journal of Nutrition” έφερε στο φώς ότι δυο ποτήρια χυμό κερασιού την ημέρα (πρωί-βράδυ) βοήθησε τους συμμετέχοντες να κοιμούνται επιπλέον 25 λεπτά μέσα στο 24ωρο. Αυτό συμβαίνει, γιατί η τρυπτοφάνη μετατρέπεται σε σεροτονίνη και μελατονίνη, επηρεάζοντας τον κύκλο του ύπνου σας. Το ίδιο συμβαίνει και με τα φρέσκα κεράσια που συνθέτουν μια «έκρηξη» μελατονίνης στο σώμα.

Αμύγδαλα: Μια χούφτα αμύγδαλα αρκεί για να αρχίσουν να κλείνουν τα βλέφαρά σας. Εξαιτίας της τρυπτοφάνης και του μαγνησίου οι ξηροί καρποί μειώνουν φυσικά την υπερένταση των μυών και τη λειτουργία των νεύρων, σταθεροποιώντας έτσι τον καρδιακό ρυθμό. Γι’ αυτό, εάν χρειάζεται να ξενυχτήσετε πάνω σε ένα project της δουλειάς… αποφύγετε τα αμύγδαλα!

Μαύρη σοκολάτα: Μπορεί η σοκολάτα γάλατος να θεωρείται ένα διεγερτικό γλυκό, αλλά η μαύρη σοκολάτα κάνει πιο ήρεμο το μυαλό και το σώμα. Πέρα από το γεγονός ότι βελτιώνει την κακή διάθεση και μειώνει τις κρίσεις άγχους, περιέχει σεροτονίνη και αντιοξειδωτικές ιδιότητες, ενώ παράλληλα χαμηλώνει την αρτηριακή πίεση. Γι’ αυτό, καλό είναι να καταναλώνετε μέχρι και 40γρ. μαύρης σοκολάτας την ημέρα… εάν αναζητάτε έναν βαθύτερο ύπνο!

Μέλι: Δεν είναι τυχαίο που οι παλιοί θεωρούσαν ότι το γάλα με μέλι αποτελεί το «φάρμακο» κατά της αϋπνίας. Το μέλι περιέχει γλυκόζη, ένα στοιχείο που στέλνει μήνυμα στον εγκέφαλο για να τερματίσει την παραγωγή της ορεξίνης, στοιχείου που προκαλεί εγρήγορση. Ωστόσο, επειδή «παν μέτρον άριστον», περιοριστείτε στη μια κουταλιά της σούπας μέλι… και μην βάλετε όλο το χέρι μέσα στο βάζο!

Πλιγούρι βρώμης: Μια θρεπτική πρόταση για πρωινό, με την προϋπόθεση, βέβαια, να συνδυάζεται με ένα φλιτζάνι δυνατό καφέ! Το πλιγούρι βρώμης παράγει ινσουλίνη στο σώμα, ακριβώς όπως το ψωμί ολικής αλέσεως, και ανεβάζει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, με αποτέλεσμα να «ανοίγει» την πόρτα στην υπνηλία. Παράλληλα, η βρώμη είναι πλούσια σε μελατονίνη, ουσία που ηρεμεί το σώμα και βοηθά στον πιο ποιοτικό ύπνο τις βραδινές ώρες.

Ψωμί ή μακαρόνια ολικής αλέσεως: Μπορεί οι υδατάνθρακες στα τρόφιμα ολικής άλεσης να ανεβάζουν προσωρινά τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα, αλλά όταν φύγει η επίδρασή τους, το σώμα νιώθει εξάντληση. Άλλωστε, αυτός είναι και ο λόγος που οι διατροφολόγοι συστήνουν τους υδατάνθρακες λίγο πριν τη γυμναστική και όχι ως ένα πλήρες γεύμα.

Μπανάνα: Πρόκειται για ένα φρούτο που καλό είναι να αποφεύγετε το βράδυ… ειδικά εάν έχετε υπερωρία! Το μαγνήσιο και το κάλιο της μπανάνας χαλαρώνουν τους μύες και τα νεύρα, ενώ η βιταμίνη Β6 μετατρέπει την τρυπτοφάνη σε σεροτονίνη, με αποτέλεσμα να ανεβαίνει η υπνηλία στα ύψη.

Τσάι με φρούτα του πάθους: Είναι γνωστό ότι το τσάι οδηγεί προς την υπνηλία, ειδικά όταν περιέχει βότανα όπως είναι το χαμομήλι, η βαλεριάνα και η λεβάντα. Πιο συγκεκριμένα, μελέτη από την Αυστραλία απέδειξε ότι όσοι πίνουν ένα φλιτζάνι τσάι με φρούτα του πάθους κοιμούνται πιο εύκολα. Σύμφωνα με τους ειδικούς, υπεύθυνα είναι τα αλκαλοειδή, χημικές ουσίες που κατευθύνουν κατευθείαν προς το μαξιλάρι.

πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτή η τοποθεσία χρησιμοποιεί cookies για την υποστήριξη της εμπειρίας σας σε ολόκληρο τον ιστότοπο. Πολιτική Απορρήτου

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο