Search
Close this search box.

Γιατί οι έξυπνοι άνθρωποι καταναλώνουν περισσότερο αλκοόλ!

drinking

Μπορείτε τώρα πια να ισχυρισθείτε ότι το υψηλό IQ σας ευθύνεται για το hangover σας! Μελέτες δείχνουν ότι υπάρχει θετική συσχέτιση ανάμεσα στη νοημοσύνη και στη κατανάλωση του αλκοόλ.

Όσο πιο γρήγορα μιλάτε, τόσο πιο γρήγορα θα πιείτε

Φινλανδοί ερευνητές συνέλεξαν στοιχεία από 3000 αδέλφια και πανομοιότυπα δίδυμα και διαπίστωσαν ότι το αδέλφι που ανάπτυξε πρώτο την λεκτική ικανότητα, την ανάγνωση και τη χρήση εκφραστικής γλώσσας, επίσης έτεινε να είναι το πρώτο που δοκίμαζε αλκοόλ και επίσης έπινε σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό καθ΄όλη την διάρκεια της εφηβείας.

Η λεκτική ανάπτυξη μπορεί να συσχετιστεί με την νοημοσύνη. Το προφορικά πρώιμο δίδυμο είχε επίσης, κατά μέσο όρο, περισσότερους φίλους, και είναι πιο πιθανό να καταλήξει σε κοινωνικές καταστάσεις όπου το αλκοόλ είναι παρόν: “Καλές γλωσσικές δεξιότητες μειώνουν την πιθανότητα απόρριψης από ομότιμους και υψηλότερη κοινωνική δραστηριότητα προβλέπει πιο συχνή κατανάλωση αλκοόλ στην εφηβεία” γράφουν οι ερευνητές.

Αυτοί που άρχισαν να μιλάνε σε μικρότερη ηλικία συνδέονται επίσης με καλύτερες ακαδημαϊκές επιδόσεις σε όλη την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς υπάρχουν και υψηλότερες πιθανότητες για την αποφοίτησή τους από το πανεπιστήμιο. Η επίτευξη υψηλότερων επιπέδων εκπαίδευσης συσχετίζεται επίσης με την υψηλότερη κατανάλωση αλκοόλ. Οι ερευνητές υποθέτουν ότι η νοημοσύνη συσχετίζεται με την περιέργεια και την επιθυμία για νέες εμπειρίες. “Γνωστικές λειτουργίες και ικανότητες ανάγνωσης στην παιδική ηλικία σχετίζονται με την τάση της αναζήτησης έντονων διεγέρσεων.”

Οι συχνοί χρήστες του αλκοόλ προσαρμόζονται εξελικτικά

Σύμφωνα με το Savanna-IQ Interaction Hypothesis και τον εξελικτικό ψυχολόγο Satoshi Kanazawa, ο ανθρώπινος εγκέφαλος δυσκολεύεται σε καταστάσεις που δεν υπήρχαν στη περίοδο των παγετώνων, κατά την οποία και εξελίχθηκε το ανθρώπινο είδος. Κάποιοι εγκέφαλοι όμως (λιγότερο ευφυείς) έχουν περισσότερα προβλήματα από άλλους, γράφει ο Kanazawa.

“Ο ανθρώπινος εγκέφαλος παρουσιάζει δυσκολίες στην κατανόηση και την απασχόληση με οντότητες και καταστάσεις που δεν υπήρχαν στο προγονικό περιβάλλον … η γενική νοημοσύνη εξελίχθηκε ως μία συγκεκριμένη ψυχολογική προσαρμογή για να λύσει τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν κατά την εξέλιξη του είδους.” Η κατανάλωση του αλκοόλ είναι μια «εξελικτική προσαρμογή» – οι άνθρωποι άρχισαν την καλλιέργεια και την κατανάλωση αλκοόλ μόνο πριν από περίπου 10.000 χρόνια (παρόλο που μπορεί να είχαν καταναλώσει ίχνη αιθανόλης σε φρούτα που είχαν υποστεί ζύμωση) – έτσι, αυτό το μοντέλο δείχνει μια σχέση μεταξύ νοημοσύνης και κατανάλωσης.

Όταν ο Kanazawa ανέλυσε τις πληροφορίες που απέκτησε από παιδιά στην Βρετανία, βρήκε αυτήν τη σχέση. Πάνω στα αποτελέσματα της National Child Development Study, η οποία παρακολούθησε όλα τα παιδιά που είχαν γεννηθεί μια συγκεκριμένη εβδομάδα του Μαρτίου το 1958, ο Kanazawa βρήκε ότι τα παιδιά με υψηλότερο IQ, μεγάλωσαν πίνοντας περισσότερο αλκοόλ από τους λιγότερο ευφυείς συνομήλικούς τους.

Αξιολόγησε διάφορους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της θρησκείας, της συχνότητας του εκκλησιασμού, της κοινωνικής τάξης, της εκπαίδευσης των γονέων τους και της ικανοποίησης από τη ζωή τους. Διαπίστωσε ότι η νοημοσύνη πριν από την ηλικία των 16 ετών ήταν ο δεύτερος παράγοντας σε σύγκριση με το φύλο στην πρόβλεψη της κατανάλωσης αλκοόλ στην ηλικία των 23 ετών.

Στο μοντέλο του Kanazawa, τα παράνομα ναρκωτικά αποτελούν μία άλλη εξελικτική εμπειρία – ο ίδιος (και άλλοι) βρήκε επίσεις μια σύνδεση μεταξύ του υψηλού IQ και τον πειραματισμό με τα ναρκωτικά. Στη μελέτη του Kanazawa, όσο πιο υψηλό ήταν το IQ ενός ερωτώμενου πριν την ηλικία των 16, τόσο και περισσότερες ψυχοδραστικές ουσίες είχε δοκιμάσει μέχρι την ηλικία των 42.

Μια άλλη μελέτη διαπίστωσε ότι τριαντάχρονες γυναίκες που είχαν υψηλή βαθμολογία σε τεστ IQ που πήραν όταν ήταν ακόμα 5 ετών, είχαν περισσότερες από διπλάσιες πιθανότητες να έχουν καπνίσει μαριχουάνα ή να έχουν χρησιμοποιήσει κοκαΐνη. Οι άνδρες που είχαν σκοράρει έναν μεγάλο βαθμό στο τεστ νοημοσύνης, όταν ήταν ακόμη παιδιά, είχαν 50 τοις εκατό περισσότερες πιθανότητες να έχουν καταναλώσει πρόσφατα αμφεταμίνες ή έκσταση.

Οι έξυπνοι άνθρωποι προτιμούν το κρασί

Μια μελέτη η οποία συνέκρινε τα αποτελέσματα IQ από 1800 Δανούς άνδρες με τις συνήθειες κατανάλωσης οινοπνεύματος, βρήκε μια ισχυρή συσχέτιση μεταξύ του υψηλού IQ στην αρχή της ενηλικίωσης και της προτίμησης του κρασιού από την μπύρα αργότερα στη ζωή τους, ανεξάρτητα από την κοινωνικοοικονομική τους κατάσταση.

Σύμφωνα με την εφημερίδα, “Στον δανικό πληθυσμό που η μπύρα συνήθως προτιμάται, … η κατανάλωση κρασιού είναι ένα σημάδι της υψηλής κοινωνικής τους θέσης.” Η συσχέτιση μεταξύ των εισοδημάτων, της εκπαίδευσης, της κοινωνικής θέσης και της ευφυΐας θα μπορούσε να εξηγήσει τα ευρήματά τους.

Απόφοιτοι πανεπιστημίου πίνουν περισσότερο

Ερευνητές από το London School of Economics που εξέτασε στοιχεία από χιλιάδες Βρετανούς ενήλικες στη δεκαετία του ’30, βρήκαν θετική συσχέτιση μεταξύ του μορφωτικού επιπέδου και της καθημερινής κατανάλωσης.

Η σχέση ήταν ισχυρότερη στις γυναίκες. Οι γυναίκες που είχαν αποφοιτήσει από το πανεπιστήμιο είχαν 86 τοις εκατό περισσότερες πιθανότητες από τις γυναίκες που δεν είχαν αποφοιτήσει από το λύκειο να παραδεχθούν ότι καταναλώνουν αλκοόλ τις περισσότερες ημέρες. Οι πιθανές εξηγήσεις συμπεριλαμβάνουν “μια πιο έντονη κοινωνική ζωή που ενθαρρύνει την κατανάλωση αλκοόλ, μεγαλύτερη δέσμευση σε ανδρικούς κύκλους, μεγαλύτερη κοινωνική αποδοχή της χρήσης αλκοόλ και της κατάχρησης, περισσότερη έκθεση στο αλκοόλ κατά τη διάρκεια της εύπλαστης ηλικίας, και μεγαλύτερη αναβολή της τεκνοποίησης μεταξύ των καλύτερα μορφωμένων”.

Η σχέση μεταξύ της εκπαίδευσης και της κατανάλωσης ισχύει και για τους Αμερικανούς ενήλικες. Σύμφωνα με το αμερικανικό υπουργείο Υγείας, τα ποσοστά κατανάλωσης αλκοόλ αυξάνονται με το επίπεδο εκπαίδευσης. Με το 68,4% των αποφοίτων πανεπιστημίου να περιγράφουν τους εαυτούς τους ως συχνούς χρήστες οινοπνευματωδών ποτών, σε σύγκριση με το 35,2% ενηλίκων χωρίς διπλώματα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

πηγή

Βάλτε στη ζωή σας οργανικά προϊόντα διατροφής, καλλυντικά υψηλής θρεπτικότητας & βιταμίνες!

Multi-ethnic προϊόντα ανακαλύψτε νέες γεύσεις & συνταγές στις καλύτερες τιμές!

Μοναδικά ταξίδια και οργανωμένες εκδρομές σε όλο τον κόσμο! Ζήστε μια αξέχαστη εμπειρία!

Με προσφορές για φοιτητές που δεν υπάρχουν!
7€ Ανδρικό 
10€ Γυναικείο (κούρεμα + χτένισμα)